8:00 PM Puslapiukas apie LIETUVOS lokomotyvus;www.lokomotyvai.ucoz.net Startuoja !!!! | |
Fotografijoje Ej575 škoda Lokomotyvas yra geležinkelių transporto priemonė, kuri yra varomoji traukinio dalis, traukiantį jį. Žodis lokomotyvas kilęs iš lotynų kalbos, pažodžiui verčiamas "loco" vieta ir "motivus" - judėjimo sukėlimas. Tradiciškai lokomotyvas traukinį traukia iš priekio. Tačiau dažnai pasitaiko, kai vykdoma taip vadinama stumti - traukti operacija - į vieną pusę traukinys traukiamas, į kitą - stumiamas, kontroliuojant lokomotyvą iš priešingo galo. IstorijaPirmasis lokomotyvas buvo sukonstruotas ir išbandytas 1804 m. Kornvalyje (Didžioji Britanija). Jis traukė 10 tonų geležies krovinį ir dar 70 keleivių penkiuose vagonuose iš viso 14 km, tačiau tai buvo labai sunkus kelias lokomotyvui ir šis projektas trumpam buvo paliktas. Pirmoji sėkminga komercinė lokomotyvo kelionė įvyko 1812 m. Nuo 1814 m. iki 1829 m. Džordžas Stivensonas ilgai dirbo ir eksperimentavo su lokomotyvais, kol 1829 m. laimėjo "Rainhill Trials" lokomotyvų varžybas. Ši jo sėkmė leido jam įkurti savo lokomotyvų kompaniją ir tiekti juos didžiajai daliai Europos ir JAV. SkirstymasLokomotyvai pagal darbo pobūdį skirstomi į kategorijas:
Lokomotyvai pagal kuro tipą skirstomi į:
Taip pat prie lokomotyvų kartais priskiriami ir dyzeliniai, elektriniai traukiniai bei automotrisės. | |
|
Total comments: 0 | |