Garvežys 1-5-0,
Serija L
L serijos garvežys buvo sukurtas po antrojo
pasaulinio karo. Šio garvežio serija pavadinta vieno iš kūrėjo – įžymaus
konstruktoriaus L.C. Lebediansko garbei. 1-5-0 ašių formule nusakomas
garvežio tipas (pirmasis skaitmuo – priekinių palaikančiųjų ašių
skaičius; antras skaitmuo – varančiųjų (sukamųjų) ašių skaičius; trečias
skaitmuo – užpakalinių palaikančiųjų ašių skaičius). Šios serijos
garvežyje buvo pirmą kartą Rusijoje sumontuotas mechaninis anglies
tiekiklis. L serijos garvežiai buvo masiškai gaminami nuo 1946 m. iki
1955m. pagaminta 4199 vnt.
Garvežio Nr. 0236 techniniai duomenys:
- Pagamintas
Rusijoje, Kolomensko gamykloje 1948 m.;Galingumas – 2200 AG;
- Darbinis
svoris – 106 t;
- Tenderio svoris – 82 t;
- Maksimalus
greitis – 80 km/val.;
- Lietuvoje eksploatuotas 1948-1976 m.
Šiuo metu šį garvežį galite išvysti Pelesos g. Vilniuje.
Elektrinis
traukinys ER9M
Ši traukinio modifikacija pradėta gaminti Rygos
vagonų gamykloje nuo 1976 metų.
Traukinio
techniniai duomenys:
- galimas
vagonų skaičius sąstate – 4, 6, 8, 10, 12;
- vežės plotis
1520;
- konstrukcinis greitis – 130 km/h.;
- įtampa
~25 kV, 50 Hz.
Elektrinio traukinio motorinis vagonas sveria 59,2
t, prikabinamas – 37,0 t, priekinis – 39,0 t. Sėdimų vietų vagonuose
atitinkamai 108, 110 ir 68.
Skirtingai nuo ER9 ir ER9P, elektriniuose
traukiniuose ER9M aukštos įtampos laidinis įvadas buvo pakeistas šynos
įvadu, patalpintu aukštos įtampos kanale (spintoje, esančioje variklinio
vagono viduryje). Traukinio vagonuose įrengtos pusiau minkštos sėdynės.
Šiuo metu AB „Lietuvos geležinkeliai" Keleivių vežimo
direkcijos parką sudaro 96 elektrinių traukinių ER9M vagonai. Nuo 2004
metų vyksta šių elektrinių traukinių modernizacija, kurią atlieka OU
Aeston ir Valstybinė įmonė prie 2-ųjų pataisos namų. Šiuo metu
modernizuota 16 vagonų.
Dviaukštis
elektrinis traukinys EJ 575
Tokio tipo traukiniai – tai naujovė ne tik
Lietuvos, bet taip pat Baltijos šalyse bei Rytų Europos rinkoje.
Traukinį Čekijoje eksploatuojamų traukinių EJ471 „City Elefant" gamina
holdingui Škoda Transpotation priklausanti įmonė Škoda Vagonka a.s.
Elektrinis traukinys susideda iš 3-jų vagonų: 1 - variklinis, 1 –
prikabinamasis, 1 - prikabinamasis su valdymo kabina. Iš viso traukinyje
įrengta 304 sėdimos vietos, iš jų 23 vietos variklinio vagono
viršutiniame salone I klasės, o piko metu vietos pakaks dar 328
stovintiems keleiviams.
Pagrindiniai traukinio
techniniai duomenys:
- Vėžės
plotis 1520 mm;
- Maksimalus eksploatacinis greitis 160 km/h;
- Vagonų tara/ašinė apkrova, t: variklinio 71,4/17,9,
prikabinamojo 45,4/11,35, prikabinamojo su valdymo kabina 47,3/11,8;
- Sėdimų
vietų kiekis vagonuose: varikliniame – 53 (iš jų 23 I klasės),
prikabinamajame – 134, prikabinamajame su valdymo kabina – 117;
- Žmonėms
su negalia vežimėliuose įlipimo ir išlipimo palengvinimui motoriniame
ir prikabinamajame su valdymo kabina vagonuose iš abiejų pusių įrengtos
įvažiavimo tilteliai, o vagonų viduje specialios vietos prisitvirtinti
vežimėlį bei atitinkamai įrengti tualetai;
- Pagrindinė
informacija specialiai neregiems papildomai užrašyta Brailio raštu;
- Sėdimų
vietų išdėstymas - dviem eilėmis 2+2, veidu į veidą;
- Oro
kondicionavimo sistema;
- Šiuolaikiška moderni garsinė-vaizdinė
keleivių informavimo sistema;
- Keleivinių salonų ir
išorės video stebėjimo sistema;
- Galimybė keleiviams
vežtis neišardytus dviračius, vaikų vežimėlius bei didesnį bagažą.
- Visos durys atidaromos mygtuko paspaudimu, o užsidaro
automatiškai arba taip pat paspaudus mygtuką, todėl keleivių salonuose
nebus skersvėjų, o žiemą bus išsaugoma šiluma;
- Traukinyje
bus įdiegta moderni elektrinio traukinio eismo saugumo užtikrinimo
sistema KLUB-U, o taip pat mašinisto budrumą kontroliuojanti
telemechaninė sistema TSKBM.
Numatoma traukinių eksploatacijos Lietuvoje pradžia – 2008
m. gruodžio mėn.
Dyzelinis traukinys RA-2
Dyzelinis
traukinys RA-2 skirtas priemiestiniam keleivių vežimui 1520 mm vėžės
pločio keliais vidutinio klimato sąlygomis, esant aplinkos temperatūrai
nuo -30°C iki +40 °C. Tokio tipo traukiniai jau eksploatuojami Europos
sąjungoje. RA-2 gali būti suformuotas iš dviejų variklinių vagonų, o
tarp jų prikabinant prikabinamuosius vagonus gali būti formuojamas
trijų arba keturių vagonų traukinys.
- Nustatytas traukinio
eksploatavimo laikas – ne mažiau 28 metų.
- Gabaritas – 1VM.
- Vežės
plotis – 1520 (1524) mm.
- Sėdimų vietų skaičius trijų vagonų
traukinyje – 222 (po 68 vietas varikliniuose vagonuose ir 86 vietos
prikabinamame vagone).
- Konstrukcinis greitis – 100 km/h.
- Pritaikytas
keleivių įlipimui iš žemų peronų.
- Numatytos galimybės žmonių
su negalia vežimui.
- Sukurtas jaukus šiuolaikiškas interjeras.
- Vidaus apdailai panaudotos modernios nedegios medžiagos.
- Varikliniuose
vagonuose įrengti ekologiniai vakuuminiai tualetai.
- Mašinisto
kabinoje oras kondicionuojamas, visuose vagonuose įrengta gaisro
aptikimo ir gesinimo sistema, priverstinė ventiliacija.
- Yra
galimybė įrengti keleivių salono vaizdo stebėjimo sistemą
- Sumontuoti
dvigubi langų stiklo paketai.
- Priekiniai stiklai mašinisto
kabinoje atsparūs smūgiams, šildomi.
- Kėbulas pagamintas iš
nerūdijančio plieno.
- Traukiniai varomi „MTU Fridrichshafen
GmbH" gamybos varikliais su VOITH hidrodinaminėmis pavarų dėžėmis.
- Variklių
degimo produktų emisija atitinka EURO 4 normas.
- Vieno
variklio (iš dviejų) galingumas – 360 Kw.
- Cilindrų skaičius –
6.
- Vieno variklio degalų sąnaudos – 30...35 ltr/100 km.
- Žiema
yra galimybė pašildyti traukinio variklių aušinimo skystį ir keleivių
salonus prieš jo paleidimą į reisą, naudojant autonominę šildymo
sistemą.
AUTOMOTRISA 620M
Automotrisa 620M skirta priemiestiniam keleivių
vežimui vidutinio klimato sąlygomis. Tokio tipo automotrisos jau
eksploatuojamos Europos sąjungoje ir Ukrainoje
- Nustatytas
traukinio eksploatavimo laikas – ne mažiau 30 metų.
- Vežės
plotis – 1520 (1524) mm.
- Sėdimų vietų skaičius – 91 (tame
tarpe 3 atlenkiamos kėdutės).
- Konstrukcinis greitis – 120
km/h.
- Pritaikytas keleivių įlipimui iš žemų peronų.
- Numatytos
galimybės žmonių su negalia vežimui.
- Sukurtas jaukus
šiuolaikiškas interjeras.
- Vidau apdailai panaudotos
modernios nedegios medžiagos.
- Įrengti ekologiniai
vakuuminiai tualetai.
- Mašinisto kabinoje oras
kondicionuojamas, visuose vagonuose įrengta gaisro aptikimo ir gesinimo
sistema, priverstinė ventiliacija.
- Įrengta keleivių salono
vaizdo stebėjimo sistema.
- Sumontuoti dvigubi langų stiklo
paketai.
- Priekiniai stiklai mašinisto kabinoje atsparūs
smūgiams, šildomi.
- Įrengta saugos sistema KLUB-U ir
telemechaninė mašinisto budrumo kontrolės sistema TSKBM.
- Traukiniai
varomi „MAN" gamybos varikliais su VOITH hidrodinaminėmis pavarų
dėžėmis.
- Variklio galingumas – 382 kw.
- Cilindrų
skaičius – 6.
- Vieno variklio degalų sąnaudos – 30...35
ltr/100 km.
- Žiema yra galimybė pašildyti traukinio variklių
aušinimo skystį ir keleivių salonus prieš jo paleidimą į reisą,
naudojant autonominę šildymo sistemą WEBASTO.
|